Krepšelyje nėra produktų.
Prieš užsakant konsultaciją pas specialistą(-ę) prašome parašykite savo klausimą.
Sutinku gauti naujienlaiškius, rinkodaros pranešimus
Kodėl verslas trypčioja vietoje?
Kodėl sumažėjo įmonės apyvarta?
Ko reikia, kad įmonė toliau vystytųsi?
Šie klausimai dažnai kankina daugumą verslininkų. Laimei visi atsakymai yra. Ir jie yra jums prieš akis – jūsų įmonės skaičiuose. Skaičiuose jūs galite matyti ne tik problemas, bet ir sprendimus, augimo taškus.
Šiame straipsnyje pasakoju apie pirmus 5 rodiklius, kuriuos būtina kontroliuoti, kad matytumėte pilną paveikslą.
1. APYVARTA
Taip, šį rodiklį visi kontroliuoja, bet daro tai neteisingai. Pavyzdžiui, galvoja, kad pajamos yra tie pinigai, kurių įmonė dar neuždirbo. Iš pradžių atrodo, kad su klientų viskas sutarta, bet po kurio laiko gali tekti tuos pinigus grąžinti klientui apsigalvojus.
Skaičiuokite tik tuos pinigus, kuriuos įmonė uždirbo.
2. VEIKLOS SĄNAUDOS
Šios išlaidos skirstomos į pastovias ir kintamas.
Pastovios išlaidos – išlaidos, kurias įmonė patiria bet kokiu atveju – patalpų nuoma, licencijos, dalis darbuotojų atlyginimų ir pan.
Kintamos išlaidos – išlaidos, kurios priklauso nuo įmonės apyvartos. Pavyzdžiui, mokesčiai, premijos darbuotojams, prekių ir paslaugų savikaina ir t.t.
Jų vedimas padės jums planuotis tolimesnius veiksmus ir padės paskaičiuoti įmonės lūžio tašką. [Pasinaudokite šiuo įrankiu]
3. EBITDA
EBITDA – Įmonės veiklos vertinimo rodiklis, lygus įmonės pelnui prieš mokesčius, palūkanų mokėjimą, nusidėvėjimą ir amortizaciją. Jis parodo įmonės pelningumą.
4. KITOS VEIKLOS SĄNAUDOS
Tai tokios išlaidos, kurios atsiranda netikėtai, neplanuotai ir nepriskiriamos pastovioms ar kintamoms išlaidoms. Pavyzdžiui, netikėtai nusprendėte suorganizuoti išvyką darbuotojams arba nurašėte beviltišką skolą.
Tokias išlaidas reikia išskirti iš bendros sumos ir išsivesti, kokį procentą jos sudaro. Gautą procentą naudoti ateinantiems periodams, tokiu atveju žinosite, kokią sumą reikia atsidėti fource major atvejais.
5. GRYNASIS PELNAS
Grynąjį pelną reikia paskirstyti į įmonės ir asmeninį. Asmeninį pelną išmokėsite įmonės savininkams, o likusią dalį paliksite įmonėje. Įmonėje likusį pelną taip pat reikia skirti į dvi dalis: vieną dalį paskirti investicijoms ir plėtrai, antrą dalį – finansiniam rezervui.
Žinojimas ir valdymas šių skaičių leis verslui augti ir susidoroti su krizinėmis situacijomis.
Kadangi savo verslą sėkmingai vystau jau 15 metų, drįstu sakyti, kad jame tikrai kažką nusimanau. Per šiuos metus nuėjau ilgą kelią, užlipau ne ant vieno grėblio, išmokau begalę pamokų, kritau ir vėl stojausi. Kas gi nepaisant visų iššūkių lėmė mano verslo sėkmę ir nuolatinį augimą? Štai keli mano sėkmingo verslo receptai: 1. Suplanuokite savo pelną. […]
Jeigu nusprendėte pradėti verslą, Jums neužteks tiesiog turėti produktą ir žinoti, kam jį parduoti. Verslo pradžioje teks susidurti su gausybe popierizmo, o taip pat skirti laiko visos informacijos išstudijavimui, kad netektų susidurti su nemaloniais „siurprizais“. Tą galima padaryti savarankiškai, tam reikės: 1. Išsirinkti tinkamiausią verslo formą; 2. Susipildyti VMI formas: kontaktus, veiklos pobūdį, veiklos vykdymo […]
Viena iš baimių, susijusių su nuosavo verslo pradžia, daug kam yra viešumo baimė. Taip, jei jau nusprendėte imtis nuosavos veiklos, kad ir kokia ji bebūtų, tampate šiokiu tokiu viešu asmeniu – kuo viešesniu būsite, tuo daugiau žmonių atkreips dėmesį į jūsų siūlomus produktus ar paslaugas, tuo daugiau galite tikėtis užsakymų ar pasiūlymų bendradarbiavimui. Bet kaip […]